Generace českých třicátníků. Před pěti lety jsme se poprvé s UniCredit Bank rozhodli tuto generaci prozkoumat. A jak se za 5 let změnila tato generace? To jsme detailně prozkoumali velkým průzkumem, který jsme společně s UniCredit Bank realizovali. A na co všechno jsme se zaměřili a co jsme zjišťovali? Například jak vychází se svými příjmy, kolik z nich má hypotéku, zda jezdí vlastním autem, jestli investují a kolik z nich se zajišťuje na budoucnost. Dnešní třicátníci jsou navíc již plně online a přes internet si kromě nákupů oblečení sjednávají také půjčky či refinancují své hypotéky.
Jaká tedy je dnešní generace třicátníků? A jak se liší od té před 5 lety?
Většina z této generace se cítí finančně zabezpečená. Téměř polovině zbývá z výplaty dost, před pěti lety to tvrdila necelá třetina z nich. Více myslí na budoucnost. Před 5 lety aktivně spořilo 45 % z nich, dnes je to již 69 %. 6 z 10 třicátníků má vyřešené bydlení skrze hypotéku a 44 % z nich zvažovalo pořízení hypotéky přes internet. Drtivá většina z nich si plánuje koupit auto do osobního vlastnictví.
A čeho jsme dosáhli?
Náš společný průzkum s UniCredit Bank vygeneroval na 35 článků a to nejenom ve velkých denících a onlinu, ale také v lifestyle titulech. O třicátnících si tak mohli Češi přečíst například v Lidových novinách, Právu nebo v deníku Metro. Náš generační průzkum převzali také Novinky.cz, Týden.cz nebo Žena.cz.